Week van de steak-friet voor de derde keer van start


Voor de derde keer op rij organiseert VLAM de ‘Week van de steak-friet’. Daarvoor werkt het samen met zijn Waalse collega’s van Apaq-W, de Vlaamse Horeca en retailsector. De vorige edities in 2017 en 2018 werden door de consument gesmaakt en bleken een groot succes. “Van 10 tot 17 oktober willen we één van onze nationale favorieten en klassiekers in de kijker zetten”, klinkt het bij VLAM. “De focus ligt duidelijk op genieten: we willen mensen overal te lande samenbrengen rond de eettafel om te genieten van een lekker stukje traditie en goed gezelschap.” 

Steak-friet, Belgischer kan het bijna niet. En de periode tussen 10 en 17 oktober wordt het moment bij uitstek om deze klassieker op tafel te zetten. Of om er op restaurant van te genieten, het kan allemaal tijdens de ‘Week van de steak-friet’. Nog inspiratie nodig voor een adresje? Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) heeft in elke provincie alvast één restaurant uitgekozen die een leuke actie houdt ter ere van de steak-friet. “In de door ons geselecteerde restaurants kan je van een extra speciale steak-friet proeven”, reageert VLAM. “In de provincie Vlaams-Brabant krijg je bijvoorbeeld kogelbiefstuk op je bord, een extra mals stukje.” 

De ‘Week van de steak-friet’ wordt voor de derde keer georganiseerd op vraag van, en met middelen van, de Vlaamse vleessector: van boer tot slager. “We voeren met deze campagne geen promotie voor ‘meer vlees’”, reageert VLAM. “We leggen de focus op ‘vlees van bij ons’. Zo willen we de Vlaamse/Belgische consumenten aanmoedigen om voor lokaal geproduceerd vlees te kiezen. We mogen trots zijn op ons rundvlees.” 

Bron: VILT eigen verslaggeving

Most recent posts

Staff pick